معرفی بهترین برندهای یو پی اس خارجی و ایرانی

kalaups
21 ژوئن, 2024
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
معرفی بهترین برندهای یو پی اس

مقدمه

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) یک دستگاه بسیار پیشرفته الکترونیکی است که در صورت قطع برق ورودی، برق اضطراری را برای بارهای مصرف کننده تامین می کند.

در این مقاله قصد داریم 10 مورد از تولید کنندگان برتر UPS های ایرانی و خارجی را که تولیدات آنها به صورت گسترده ای مورد توجه مشتریان در سراسر جهان قرار گرفته و محصولات آنها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و دارای تاییدیه ها و استانداردهای لازم نیز می باشند، معرفی کنیم.

برندهای خارجی

1 . VERTIV

VERTIV UPS

Vertiv از جمله شرکت های پیشرو در زمینه تولید UPS است که در سال 1946 در کشور آمریکا تاسیس شد. این شرکت در قاره آمریکا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا، آسیا و اقیانوسیه و هند دارای نمایندگی می باشد. از دیگر محصولات این مجموعه می توان به منابع تغذیه ثانویه، باتری، انواع کانکتور، مبدل فرکانس، اتاق های ارتباطی در فضای باز، کانکس های مخصوص ارتباطات در فضای باز، سیستم های هشدار دود ، سیستم کنترل اتوماسیون ساختمان، سیستم سوئیچ و توزیع برق، سیستم توزیع، اینورتر برق بادی، کنترل کننده خورشیدی، اینورتر شبکه فتوولتائیک (pv)، ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی و غیره اشاره نمود.

با یک بررسی ساده متوجه خواهید شد که محصولات این شرکت در تمامی جزئیات از کیفیت بسیار بالایی در طراحی و تولید بهره می برد. متاسفانه بدلیل مشکلات در واردات در حال حاضر این برند در ایران یافت نمی شود و صرفا در صورت خرید سایر تجهیزات الکترونیکی این شرکت که حتما بایستی با یو پی اس کار کند، به همراه محصول و از مبادی غیر رسمی وارد می گردد.

ارزش کل بازار: 4.833 میلیارد دلار آمریکا

2 . RIELLO

بهترین یو پی اس ها - riello

 شرکت Riello که در سال 1922 تأسیس شد جزو پیشروترین و موفق ترین شرکت ها در تولید محصولاتی نظیر  تجهیزات تهویه مطبوع و بهره وری انرژی و یو پی اس های پیشرفته است. Riello که مقر آن در کشور ایتالیا است، در بیش از 120 کشور خدمات گسترده ای دارد. این شرکت همچنین در زمینه فن آوری HVAC، تبرید، آتش نشانی، امنیت و اتوماسیون ساختمان نیز فعال می باشد.

شرکت Riello توانسته با تولید انواع یو پی اس ها در توان های مختلف اداری و صنعتی که ویژگی اصلی آنها دوام و کیفیت ساخت بسیار بالا، مجهز بودن به تکنولوژی های روز دنیا و نیز هوشمند بودن بی نظیرشان در پیشگیری و نمایش خطاهای رایج می باشد توجه بسیاری از کاربران را به محصولات خود جلب نماید.

یو پی اس های Riello از گذشته تا به امروز در ایران مورد استفاده و توجه مشتریان بوده هرچند امروزه بدلیل مشکلات در واردات و تامین آن کمتر در بازار یافت می شود.

3 . SANTAK

SANTAK-بهترین یو پی اس ها

SANTAK یکی از 10 شرکت برتر تولید کننده UPS در جهان است که در سال 1984 در کشور چین تأسیس شد. محصولات این شرکت به طور گسترده توسط کاربران مختلف به دلیل نوع طراحی قدرتمند آن و دوام بالا شناخته شده است که قابلیت اطمینان بالایی را در بسیاری از موارد ارائه می دهد. محصولات کاربردی متنوع این شرکت در کاربری های خاص و حساسی از جمله ادارات و ارگان های حساس دولتی، امور مالی، مخابرات، برق، حمل و نقل، مؤسسات تحقیقاتی علمی و تولید مورد استفاده قرار گرفته‌اند و میلیون‌ها کاربر به ایمنی و قابلیت اطمینان بالایی که این شرکت ارائه می‌کند متکی هستند.

4 . APC

APC-بهترین یو پی اس ها

شرکت APC در سال 1981 در یک گاراژ کوچک در کشور آمریکا شروع به کار کرد و پس از سال ها نوآوری مداوم، به نام تجاری Schneider Electric که پیشرو در صنعت تولید زیرساخت های الکتریکی و الکترونیکی می باشد تبدیل شد. تجهیزات مربوط به دیتاسنترها، یو پی اس، انواع تجهیزات تابلو برق نظیر انواع کلید مینیاتوری صنعتی و خانگی، انواع رله ها و کنتاکتورها و سایر قطعات صنعتی از جمله تولیدات این مجموعه می باشد.

یو پی اس های شرکت APC هم اکنون نیز بصورت محدود در ایران به فروش می رسد اما باید گفت که در سال های گذشته فروشندگان و خدمات دهندگان این محصول بطور گسترده تری در کشورمان فعال بودند.

5 . EATON

EATON-بهترین یو پی اس ها

در واقع می توان گفت EATON شرکتی تولیدی-تحقیقاتی است که در حوزه های مدیریت انرژی در عرصه ی جهانی فعالیت دارد و با ارائه محصولات پیشرو دائما راه حل هایی برای حل مشکلات مرتبط با انرژی فراهم می کند. محصولات و خدمات این شرکت خصوصا در صنعت و در بخش‌های برق، هوافضا، هیدرولیک و خودرو پیشرو است.  EATON در سال 2020 معادل 17.9 میلیارد دلار فروش داشت و محصولات خود را به مشتریانش در بیش از 175 کشور به فروش رساند.

 

ارزش کل بازار: 59.207 میلیارد دلار آمریکا

6 . HUAWEI

HUAWEI-بهترین یو پی اس ها

شرکت HUAWEI که در سال 1987 در کشور چین تأسیس شده است جزء 10 تولیدکننده برتر یو پی اس بوده و همچنین یک شرکت پیشرو در تامین زیر ساخت های حوزه ICT (اطلاعات و ارتباطات) و پایانه های هوشمند است. در حال حاضر، هواوی حدود 195000 کارمند دارد و در بیش از 170 کشور و منطقه فعالیت می کند و به بیش از 3 کشور خدمات ارائه می دهد.  پروژه های تجاری آنها در سراسر جهان شامل سوئیچ های  برنامه پذیر، تجهیزات انتقال داده، تجهیزات ارتباط داده، تجهیزات چندرسانه ای پهن باند، منابع تغذیه، تجهیزات ارتباط بی سیم، محصولات میکروالکترونیک، نرم افزار، مهندسی یکپارچه سازی سیستمها، کامپیوتر و تجهیزات پشتیبانی، تجهیزات ترمینال و محصولات اطلاعات ارتباطی مرتبط، داده ها می باشد. بررسی ها نشان می‌دهد که در 13 کشور از جمله سوئیس، آلمان، فنلاند، هلند، کره جنوبی و عربستان سعودی، تجربه کاربری شبکه‌های 5G راه اندازی شده توسط شرکت هواوی مورد رضایت کاربران قرار گرفته است.

سرمایه ثبت شده: 4,044,113.182 میلیون یوآن

7 . KSTAR

باتری کی استار

شرکت KSTAR یکی از 30 شرکت برتر تولید کننده انواع باتری در کشور چین است که در سال 1993 تاسیس شد. دفتر مرکزی KSTAR در شهر نانشان، شنژن، چین مستقر است و مراکز صنعتی این شرکت در گوانگمینگ، گوانلان، شنژن و هویژو، گوانگدونگ واقع شده است. تمرکز KSTAR بر روی تحقیق و توسعه و ساخت تجهیزات مرکز داده، یو پی اس، تجهیزات مربوط به انرژی های تجدیدپذیر فتوولتائیک، شارژهای وسایل نقلیه الکتریکی و باتری می باشد.

طبق آخرین گزارش IHS Markit، شرکت Kstar در بازار جهانی UPS رتبه پنجم و در بازار اینورتر در رتبه دهم برترین ها قرار گرفته است.

KSTAR دارای بیش از 3000 کارمند و 18 شعبه خارج از چین در کشورهای مختلف است و محصولات با کیفیت بالا و خدمات خوب را به بیش از 100 کشور در سراسر جهان ارائه می کند. این شرکت بیش از 600 نفر نیروی خبره تحقیق و توسعه دارد که اکثر آنها بیش از 16 سال سابقه دارند. طبق گفته موسسان این شرکت KSTAR همواره متعهد به نوآوری بر اساس نیازهای جهانی است. محصولات KSTAR با ارائه راه حل های هوشمندانه و همچنین طراحی نوآورانه، ایمن، کارآمد و قابل اطمینان و نیز نصب آسان و بازده بالا و هزینه تعمیر و نگهداری کمتر جزو بهترین ها در حوزه خود می باشند.

 

8. EAST

شرکت EAST در سال 1989 تاسیس شد و در سال 2014 با موفقیت در بورس اوراق بهادار شنژن ثبت گردید. این شرکت در گذشته یکی از زیرمجموعه های شرکت اشنایدر الکتریک بود که یکی از 500 شرکت برتر جهان و 100 شرکت اول بعنوان نوآورترین شرکت های جهان می باشد.  EAST یک شرکت خلاق و  پیشرو در تامین UPS در دنیا محسوب می شود.

محصولات این مجموعه شامل تجهیزات برق اضطراری (UPS/EPS)، انواع منبع تغذیه AC و DC، باتری، تجهیزات مراکز داده (دیتاسنترهای ماژولار، دیتاسنترهای سیار کانتینری ، دیتاسنترهای سفارشی صنعت)، مانیتور و سیستم کنترل هوشمند برای توزیع برق، تجهیزات تهویه مطبوع، اینورترهای انرژی بادی، اینورتر فتوولتائیک، مبدل، EMS، BMS، باتری، انواع شارژر و … می باشد.

9. DELTA

DELTA-بهترین یو پی اس

کمپانی Delta در سال 1971 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در تایپه قرار دارد، این شرکت خط مشی و ماموریت خود را  “ارائه راه حل های نوآورانه، پاک و کارآمد برای فردای بهتر” معرفی کرده است. با نگاهی به تولیدات این مجموعه می توان دریافت که پیشرفت محسوسی در زمینه طراحی تجهیزات الکترونیک قدرت و اتوماسیون نظیر PLC داشته است و رقیبی جدی برای محصولات اروپایی و آمریکایی می باشد.

دلتا همچنین تجهیزات مهم دیگری را در صنعت ارائه می دهد، از جمله منابع تغذیه سوئیچینگ با راندمان بالای 90٪، برق مخابراتی تا 98٪ و اینورترهای PV با راندمان تا 99.2٪.

این شرکت مدعی است که به طور منظم بیش از 8 درصد از درآمد فروش سالانه خود را در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کند و امکانات تحقیق و توسعه آن در چین، اروپا، ژاپن، سنگاپور، تایلند و ایالات متحده گسترده است.

کمپانی دلتا تاکنون چندین مرتبه موفق به دریافت جوایز بین المللی مرتبط با نوآوری در طراحی شده است. از سال 2011، دلتا به مدت 13 سال متوالی در فهرست جهانی DJSI از شاخص‌های پایداری در بورس اوراق بهادار آمریکا ثبت شده است. دلتا همچنین بارها موفق به دریافت جوایزی در خصوص طراحی محصولاتی مطابق با حفظ محیط زیست شده است.

سرمایه ثبت شده: 793.17 میلیون یوان

برندهای ایرانی

10. FARATEL

faratel ups

به جرات می توان گفت تنها برند صددرصد ایرانی که محصولات با کیفیت بالا و با خدمات مناسب در کشورمان ارائه می کند برند فاراتل می باشد.

شرکت فاراتل در بیست و هفتم خردادماه سال 1352 در ایران بصورت رسمی تاسیس گردید. سوابق فعالیت غیر رسمی فاراتل به آغاز همکاری تجاری دو شرکت فاراده و تلفان و به چهار سال قبل تر یعنی سال 1348 برمی گردد. دو شرکتی که سوابق درخشانی از همکاری با یکدیگر به جای گذشته اند. از دیگر شاخصه های این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در حال حاضر بیش از 4/5 میلیون ترانس و استابیلایزر فاراتل در سراسر کشور نصب و مورد بهره برداری است و همچنین بیش از نیم میلیون دستگاه یو پی اس فاراتل واگذار گردیده است.
  • هم اکنون شرکت فاراتل دارای 300 پرسنل رسمی است که بیش از 135  نفر  آنها، دارای تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس از فارغ التحصیلان دانشگاههای داخل می باشند.
  • در حال حاضر  8500  متر مربع از مساحت کارخانه فاراتل تحت پوشش تولید قرار دارد که این فضا روز به روز در حال گسترش می باشد.
  • شرکت فاراتل دارای بیش از 80 مرکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور می باشد و همواره به منظور ارتقاءسطح علمی و دانش فنی نمایندگی های خود، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای آن ها نموده است.